Renault Clio Vm. 2004
Kytkinremontti aloitettiin tähän Renaulttiin koska kytkin oli ruvennut luistamaan ajossa.
Teimme tämän parityönä. Jotta Cliossa pääsisi vaihdelaatikon irroittamaan oli irroitettava myös autosta etukelkka. Selitän tässä vaihe vaiheelta kuinka se onnistui.
Aloitimme työn irroittamalla akun ja tutkimalla sähköjä.![]() | |
Jouduimme muutaman johdon jouduimme irroittamaan jotta pääsi käsiksi vaihdelaatikon yläpultteihin. |
Irroitimme autosta renkaat ja sen jälkeen raidetangon, koiranluun ja alatukivarren kiinnitykset.
Laitoimme autoon moottorin kannattimen sillä vaihelaatikon puoleinen moottorikannake oli irroitettava.
Kiinnitimme moottorin kahdesta kohtaa kannattimeen ketjun avulla
Tässä kuva auton etukelkasta. Pakoputki on pois tieltä ja kelkan irroitus voi alkaa
Täss irroitimme kelkan pohjakiinnikeitä.
Tässä irroitimme kallistuksenvakaajan ja aloitimme laskemaan kelkkaa pois.
Etukelkka lähti irti mukisematta.
Tässä autossa hammastanko jää koriin kiinni.
Kuva kytkimen painelaakerista.
Renaultin vaihelaatikko. Pari kuvaa eri kulmista.
Tässä on vauhtipyörä ja kytkin. Hukkasin kuvan vanhasta kytkinlevystä.
Uusi kytkinlevy ja painelaakeri. Tässä autossa on jäykkä vauhtipyörä joten kytkinlevyn on joustettava. Kuvassa voi nähdä kytkimen joustoosan ja jouset jotka vaimentavat moottorista tulevaa värinää vaihelaatikolle.
Tässä keskitimme kytkimen valmiiksi ennen kuin nostimme sen vauhtipyörälle.
Tässä uusi pakka keskitettynä ja valmiina kasattavaksi.
Varmistimme että kytkin on keskittynyt ja nostimme sen jälkeen vaihdelaatikon takaisin paikalleen.
Muutama pultti kiinni ja auto on kasausta vaille valmis.
En lisännyt tähän blogiin kuvia kasaamisesta. Kasaaminen tapahtuu vain päinvastaisessa järjestyksessä kuin purkaminen. Työ kesti lorvailun takia pari päivää.
Itse en ranskalaisista autoista pidä ollenkaan mutta tämä homma oli ihan OK.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti